U okviru ovogodišnjeg ciklusa Antifašističkih studija, Ženski prostor nastavlja da se bavi temama o uslovima za stvaranje fašističkih režima i mogućnostima jačanja i borbe savremenih antifašističkih pokreta.
Na drugom ovogodišnjem predavanju bavili/le smo se prepoznavanjem fašizama u njegovom izvornom obliku, ali i ustupcima koji mu se čine zarad ljudske potrebe za zadovoljenjem svih čula. Da li su načini, ali i same potrebe za zadovoljenjem čista konstrukcija da bi se kreiralo i održavalo društvo spektakla? Ko ima koristi od spektakla, i čemu spektakl služi?
U društvima spektakla u kojima preovlađuju moderni uslovi proizvodnje, život je predstavljen kao akumulacija prizora, imena, poseda. Sve što je nekada bilo neposredno doživljavano, udaljeno je u predstavu.
Kao što tvrde Delez i Guatari stuktura identiteta je fašistička struktura.
U svakom od nas postoji jedan mali fašista, Ja-fašista, fašista identiteta, fašista imena, fašista poseda i teritorije. Fašista halucinacije o dubini. Za razliku od ove fašističke halucinacije o dubini, Wonderland je zemlja čistih dogadjaja, a prva stvar koja se ukida u Wonderlandu je dubina. Karte su žive,a živa bića su na površini.
Kroz temu nas je vodila prof. dr. Jelisaveta Blagojević.
Predavanje je održano u subotu, 5. aprila, u Medija centru Niš, u terminu od 16 do 18h.
Tonski zapis sa događaja možete preslušati ovde.