U okviru predavanja na Antifašističkim studijama Ženskog prostora u subotu, 14. juna, nastavile/li smo da se bavimo odnosom medija prema fašizmu, i obrnuto.
Da li je svest modernih ljudi o svetu i istoriji najviše oblikovana kroz medije? Da li se mi, koji nismo živeli u vreme Drugog svetskog rata, u razmišljanjima o tom periodu oslanjamo na scene iz filmova koje smo gledali? Na koji način predstavljamo sebi savremene ratove? Koliko često menjamo te predstave, i šta na to utiče?
U toku prošlogodišnjih tema na Antifašističkim studijama – upravo na primeru filma ,,Trijumf volje’’ – govorili smo o zavodljivo upakovanim filmovima nacističke propagande. Nakon ovog filma nastalog u fašizmu, ovog puta razgovarale/li smo o tome na koji način se filmovi nastali posle Drugog svetskog rata bave fašizmom i nacizmom.
Kritika fašizma i nacizma predstavljena je kroz značajna ostvarenja modernog italijanskog političkog filma (Roselini, Kavani, Pazolini, Viskonti), ali i kroz pristup ovoj temi u filmovima savremene evropske, američke i srpske kinematografije, od istorijskih (Spilberg) i žanrovskih (Tarantino) do autorskih (Fazbinder, Felini, Šlendorf, Haneke) i alternativnih ostvarenja, koja tretiraju ovaj problem u istorijskom ali i savremenom kontekstu neonacizma i kulture destrukcije (npr. domaći filmovi ,,Šišanje’’ i ,,Život i smrt porno bande’’).
Posebno smo se dotakle/li erotizacije fašizma i mesta žene u njemu.
Kroz razgovor nas je vodila dr Ivana Kronja, filmološkinja, profesorka Visoke škole likovnih i primenjenih umetnosti strukovnih studija u Beogradu.
Predavanje je održano u prostorijama Medija centra Niš, Obrenovićeva 38, u terminu od 16 do 19h.
Tonski zapis sa predavanja možete preslušati ovde.